Prostata İyi Gelen Yiyecekler

yorumsuz
129 okunma
Prostata İyi Gelen Yiyecekler

Erkeklerin korkulu rüyası haline gelen prostat kanserinde erken teşhis kadar yenilen gıdalar da ehemmiyet taşıyor. Yetkililer, yumurta akı, dolmalık biber ve ceviz yağının koruyucu olduğunu bildiriyor.

İlerleyen yaşla beraber erkeklerin kabusu olan prostat kanseri ve prostat iltihaplanmasında bir takım gıdalar koruma amaçlı etki gösteriyor. “Selenyum, E vitamini, antioksidan tesiri yer alan, çinko mineralleri içeren sebze meyveler en başta olmak üzere prostata iyi gelen yiyeceklerden yardım alabilirsiniz” diyen yetkililer, prostatla savaşan gıdaları şu şekilde sıralıyor;

GREYFURT- PORTAKAL:
Çeşitli renklerde ki meyveleri her gün yemek, prostat kanseri türü hastalıklardan korunmanızı sağlarken genel sağlığın gelişimine katkıda yer alır. Meyvelerden aldığınız vitamin ve mineraller bağışıklık sistemini güçlendirir, sindirimi kolaylaştırır. Saç, cilt sıhhatini korumaktadır ve iştahı azaltıp kilo kontrolü olanağı sağlar. Antioksidanlar tarafından en zengin meyveler ise; karpuz, çilek, portakal, mango, greyfurt, papaya, kivi, erik, kavun, üzüm ve çilektir.

KIRMIZI DOLMALIK BİBER:
Yeşil yapraklı sebzeler, brokoli ve yeşil biber besin değeri en yüksek, düşük kalorili sebzeler aralarında bulunmaktadır. Bu sebzeler vücut için gereken mineralleri, antioksidanları sağlarken düşük kalori değerleri ile kilo kaybına yardımcı olabilmektedir. Antioksidan niteliği bulunan diğer sebzeler aralarında ıspanak, kırmızı dolmalık biber, lahana, Brüksel lahanası, domates, tatlı patates, havuç, kış kabağı sayılabilir.

TAHILLAR:
Tam tahıl kepeği, prostat kanseri olan erkeklerde tümör gelişmesini azaltmaya destekçi oluyor. Yapılmış olan bir araştırmada, prostat kanseri olan (17 kişi), 6 hafta süresince tam tahıllı ürünler tüketmiş ve tüketmeyenlere yönelik tümörlerde küçülme kaydedildi. Uzmanlar tam tahıllı gıdaların prostat kanseri üzerine pozitif tesirinin kan şekerini düşürmesinden ileri geldiğini bildiriyorlar.

FASULYE, YUMURTA AKI:
Vücutta doku üretiminin mimari taşı olan amino asitler protein kaynaklarından sağlanmaktadır. İşlenmiş etler, yağlı kırmızı et, yağlı süt benzeri doymuş yağ oranı yüksek protein kaynakları genel sağlık benzeri prostat sağlığını da olumsuz istikamette etkileyebilir. Fakat yağsız süt ve süt ürünleri, somon balığı, ton balığı, fasulye, mercimek, tavuk ve hindi eti, yumurta akı, yağsız yoğurt benzeri daha kaliteli protein kaynakları prostat sıhhatini korumaktadır. İyi bir protein deposu olan soğuk deniz balıkları bununla birlikte vücut için gereken Omega yağ asitleri durumundan da zengindir.

SARIMSAK:
Sebze, meyve, deniz mahsulleri, yumurta ve sarımsak gibi besinlerde yer alan selenyum düzeyi yüksek olan erkeklerde prostat kanseri riskinin yüzde 50 azaldığı yapılan tetkiklerde neticesin de açıklandı. Yaşla beraber azalan selenyum ölçüsü selenyum içeren gıdaların kullanımıyla artırılabilir.

CEVİZ YAĞI:
Doymuş yağların prostat kanseri ile irtibatlı olduğu bilinmekle beraber; ceviz yağı, keten tohumu ve kanola yağı gibi bitkisel yağlar hem prostatı korumaktadır. Aynı zamanda E, D ve K vitaminlerinin işlenmesine yardımcı olarak sağlığa katkıda yardımcı olur.

DOMATES:
Domates ve domates ürünlerinde yer alan likopen, prostat hastalıklarına karşın savunma sağlar. Bir araştırmaya göre domates, domates sosu, domates salçası, ketçap ve diğer domates ürünlerini fazladan tüketenlerin prostat kanserine yakalanma riskini azalttığı belirlemiştir. Haftalık 10 porsiyon civarı domates yiyen erkeklerin prostat kanseri riskini %45 oranında azalttığı açıklandı.

FINDIK:
Hücre fonksiyonları amaçlı gereken bir mineral olan çinkonun prostat hastaları tarafından fazladan tüketilmesi gerekir. Prostat kanserinin erken evrelerinde ve kanserden korunabilmek amaçlı, çinko bakımından zengin olan kabuklu deniz hayvanları, fındık,süt ve baklagilleri tüketebilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 21 Temmuz 2017